پژوهش سرای دانش آموزی و آزمایشگاه مرکزی رازی بن

اداره ی آموزش و پرورش شهرستان بن تلفن: 03833722161

پژوهش سرای دانش آموزی و آزمایشگاه مرکزی رازی بن

اداره ی آموزش و پرورش شهرستان بن تلفن: 03833722161

یلدا مبارک!

به جای شمردن جوجه ها !!
امشب موقع خواب ،
بشمار، تعداد …دل هایی را که به دست آوردی …
بشمار، تعداد لبخند هایی که بر لب دوستانت نشاندی …
بشمار، تعداد اشک هایی که از سر شوق و غم ریختی …
فصل زردی بود، تو چقدر سبز بودی ؟!
جوجه ها را بعدا با هم میشماریم….

زندگی آن قدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت.
یلدا یعنی بهانه ای برای در کنار هم شاد بودن و زندگی یعنی همین بهانه های کوچک گذرا.
یلداتان مبارک و زندگیتان پر از بهانه های شاد باد.

ماه من !ا

غصه اگر هست ! بگو تا باشد !ا

معنی خوشبختی ،

بودن اندوه است ؟!ا

این همه غصه و غم ، این همه شادی و شور

چه بخواهی و چه نه ! میوه یک باغند

همه را با هم و با عشق بچین ؟ا

ولی از یاد مبر،

پشت هرکوه بلند ، سبزه زاری است پر از یاد خدا

و در آن باز کسی می خواند ،

که خدا هست ، خدا هست

و چرا غصه ؟ چرا !؟!ا

ماه من ، غصه چرا ؟!اآسمان را بنگر ، که هنوز، بعد صدها شب و روزمثل آن روز نخست گرم وآبی و پر از مهر ، به ما می خندد !یا زمینی را که، دلش ازسردی شب های خزان نه شکست و نه گرفت !بلکه از عاطفه لبریز شد ونفسی از سر امید کشیدودر آغاز بهار ، دشتی از یاس سپیدزیر پاهامان ریخت ،تا بگوید که هنوز، پر امنیت احساس خداست !اماه من غصه چرا !؟!اتو مرا داری و من هر شب و روز ،آرزویم ، همه خوشبختی توست !ماه من ! دل به غم دادن و از یاس سخن ها گفتن کارآن هایی نیست ، که خدا را دارند ؟ماه من ! غم و اندوه ، اگر هم روزی، مثل باران باریدیا دل شیشه ای ات ، از لب پنجره عشق ، زمین خورد و شکست،با نگاهت به خدا ، چتر شادی وا کن وبگو با دل خود ،که خدا هست ، خدا هست او همانی است که در تار ترین لحظه شب، راه نورانی امیدنشانم می داد ؟او همانی است که هر لحظه دلش می خواهد ، همه زندگی ام ،غرق شادی باشد ؟

پژوهش سرای دانش آموزی رازی بن، در نظر دارد کارگاه آموزشی ویژه ی دبیران محترم دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی متوسطه ی دوم و علوم تجربی متوسطه ی اول را در تاریخ 94/9/29 روز یک شنبه ، ساعت 1 بعد از ظهر برگزار نماید. لذا از دبیران گرامی دروس نامبرده دعوت می شود در این کارگاه حضور فعال داشته باشند.

نمایشگاه هفته ی پژوهش

پژوهش سرای دانش آموزی رازی بن به مناسبت هفته ی پژوهش نمایشگاهی از آثار پژوهشی دانش آموزان و معلمان شهرستان بن و هم چنین کتاب های منتشر شده در زمینه ی پژوهش برگزار کرد.

شیوه نامه اجرایی جشنواره دانش آموزی نوجوان خوارزمی

این جشنواره  با هدف ایجاد نشاط علمی ، تقویت روحیه پژوهش و جستجوگری، تقویت روحیه تعاون و بستر سازی جهت رشد خلاقیت و رفتارهای خلاقانه دانش آموزان در سطوح آموزشگاه ، منطقه ،قطب، استان و کشور در شش محور: پژوهش ، زبان و ادبیات فارسی(احساس واژه ها)، دست سازه ها ،  فعالیت‌های آزمایشگاهی ، زبان انگلیسی   وکارآفرینی (بازارچه های دانش آموزی) برگزار می شود.



نرم افزار آزمایشگاه مجازی شیمی Crocodile Chemistry

آزمایشگاه مجازی شیمی Crocodile Chemistry آزمایشگاهی مجهز و قابلیت های فراوان و کاربری آسان است که اجازه می‏ دهد آزمایش‏ های شیمی را بدون رفتن به آزمایشگاه و احتیاج به هیچ وسیله‏ ‏ای، توسط رایانه انجام داد.

از ویژگی های مهم این برنامه کاربر پسند  بودن آن است، به گونه ای که حتی کاربر نیاز به یادگیری طرز کار با برنامه، یا مراجعه به Help برنامه را احساس نمی کند، هر چند که برنامه Tutorial های قوی ای نیز دارد.

مواد و وسایلی که در نرم افزار گنجانده شده، به طور کامل نیازهای یک آزمایش در سطح دروس دبیرستان و حتی سطوح پیشرفته تر را تأمین می کند و نحوه ی کار با آن بسیار آسان است. اگر پیش از این با برنامه های مشابه، نظیر ChemLab کار کرده و مشکلات کار با آن ها را تجربه کرده باشید، متوجه خواهید شد که نرم افزار Crocodile Chemistry به گونه ای طراحی شده که هنگام کار با این نرم افزار، با حداقل پیام های خطا مواجه خواهید شد.

برای انجام واکنش ها، نرم افزار امکانات جالبی در اختیارتان می گذارد، به طور مثال می توانید فعل و انفعالات را به شکل معادله های شیمیایی که دائما با پیشرفت واکنش تغییر می کند ببینید، یا از مشاهده انیمیشن های شبیه سازی تغییرات در سطح مولکولی که حتی تناسب کمی، اتم ها نیز در آن رعایت شده است، لذت ببرید.

حجم فایل: ۲۳٫۱ مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir

راهنما: برای رجیستر کردن برنامه از سریال داخل فایل Serial.txt استفاده نمایید.

منبع:http://www.chemgroup.ir

لینک دانلود نرم افزار آزمایشگاه مجازی شیمی Crocodile Chemistry



آزمایشگاه مجازی فیزیک با Crocodile Physics

با این برنامه شما قادر خواهید بود تا آزمایش های مربوط به علم فیزیک رو در محیطی شبیه سازی شده انجام بدید.با نرم افزار کروکودیل فیزیک می توانید از آزمایش های مربوط به مکانیک گرفته تا آزمایش های مربوط به اپتیک، امواج و الکتریسیته را در محیطی بدون خطر(!) و با دقت بالا تجربه کنید.استفاده از این نرم افزار برای یادگیری فیزیک نیز مفید است و به دانشجویان و دانش آموزان توصیه می شود.
نرم افزار Crocodile Physics 605 یکی از قوی ترین نرم افزار های آزمایشگاه فیزیک در جهان می باشد.

این نرم افزار با امکانات فوق العاده خود دانش آموز یا به زبان بهتر دانش پژوه را قادر می سازد تا تقریبا تمامی آزمایش های فیزیک دبیرستان از مباحث نور ، انرژی ، حرکت ، موج ، الکتریسیته  و .... را با دقتی فوق العاده انجام دهد. جذابیت این نرم افزار آنجا خود را نشان می دهد که دانش پژوه را قادر می سازد کمیت های مختلفی را در زمانی که آزمایش در حال انجام است اندازه گیری نماید. نرم افزار Crocodile Physics 605 را می توان برای هر دانش آموز با هر نوع علاقه توصیه کرد.


حجم برنامه : 31.5 مگابایت

منبع:www.efa.ir


دانلود اپلیکیشن آزمایشگاه مجازی ۳.۰.۲ Chemist Virtual Chem Lab

این برنامه هم همانند بقیه محصولات شرکت کروکودیل یک نرم افزار شبیه سازی است که محیط آزمایشگاهی مجازی را در اختیار شما قرار میدهد تا آزمایش های شیمیایی را انجام دهید.با استفاده از این برنامه می توانید تمامی آزمایش های مربوط به علم شیمی و مواد شیمیایی را انجام داده و حتی آزمایش های خطرناک را در محیط این نرم افزار، بدون خطر انجام دهید.استفاده از این برنامه به یادگیری شیمی نیز کمک میکند.دانلود این برنامه به دانشجویان و دانش آموزان پیشنهاد میشود.


رمز فایل: www.downloadha.com


منبع:downloadha.com

آغاز هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی در یزد

هفتمین دوره مسابقات ملی  ابتکارات و نوآوری دانش آموزی صبح روز٢٨ آبانماه سال جاری در محل دانشگاه یزد آغاز شد. 
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این دوره از مسابقات که به همت پارک علم و فناوری یزد، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان و حمایت دانشگاه یزد برگزار شده، 860 دانش آموز در قالب 448 تیم در رشته های  رباتیک، شیمی، زیست شناسی(جراحی)، نجوم، هوافضا  و اپلیکیشن نویسی اندروید به رقابت می پردازند. این مسابقات تا عصر جمعه 29 آبان ماه ادامه داشته و در پایان، نفرات اول تا سوم هر تیم انتخاب می شوند.
 گفتنی است؛ اختتامیه مسابقات ساعت 17:30 همان روز در محل سالن تربیت معلم پاکنژاد  برگزار شده و ضمن اعلام نفرات برگزیده لوح تقدیر سازمان ملی یونسکو و جوایز نقدی اهدا می گردد.

مسابقۀ نانو

              پژوهش سرای دانش آموزی رازی بن، با هدف کیفیت بخشی به فرایند آموزش« فناوری نانو» و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در این زمینه ، هم چنین با هدف گسترش پژوهش های دانش آموزی در حوزۀ نانو، اقدام به برگزاری مسابقه ای با عنوان « در مورد نانو چه می دانید؟»، نموده است. دانش آموزان پایه های پنجم و ششم ابتدائی و تمامی پایه های دوره ی اول و دوم متوسطۀ کلیۀ مدارس شهرستان بن، می توانند در این مسابقه شرکت نمایند. دانش آموزان عزیز، آثار پژوهشی خود را در قالب پاور پوینت و بر روی CD حداکثر تا هفته ی چهارم آذر(هفته ی پژوهش) به واحد آموزش متوسطۀ ادارۀ آموزش و پرورش شهرستان بن، تحویل دهند. آثاری که از قابلیت های چند رسانه ای( متن، صدا، تصویر، انیمیشن و ...) بیشترین استفاده را کرده باشند، در اولویت انتخاب قرار می گیرند. به آثار برتر جوایزی اعطا خواهد شد.  محورها و موضوعات پیشنهادی پژوهش به شرح ذیل، می باشد: 

- تعریف فناوری نانو

- تاریخچه

- چرا فناوری نانو؟

- زیر شاخه های فناوری نانو

- حوزه های کاربردی فناوری نانو

- محصولات و بازار فناوری نانو و موضوعات مرتبط و دلخواه.